Flytte stader 20 meter

FORUM FOR BIAVLERE Forums Praktisk biavl Flytte stader 20 meter

This topic contains 15 svar, has 8 stemmer, and was last updated by  Gregers Nielsen 3 years, 10 months siden.

Viser 6 indlæg - 7 til 12 (af 16 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #3390 Score: 1

    Helge Pedersen
    Medlem
    1 pt

    flyt det bistade 1/2 meter eller højest 1 meter om dagen, så vil der ikke være nogen problemer.
    med venlig hilsen helge pedersen

    This post has received 1 vote up.
    #3391 Score: 1

    Ole Sam Nielsen
    Deltager
    35 pts

    Jeg er spændt på at høre resultatet .
    Bier kan huske , selv hvis de bliver flyttet om vinteren , vil de vende tilbage til deres gamle plads og søge.

    This post has received 1 vote up.
    #3392 Score: 0

    Gregers Nielsen
    Medlem
    1 pt

    Tak Ole, Willy, Niels og Helge for svar, input og for omtanke for mine bier.

    Jeg tænker mig om i løbet af i dag og så må jeg beslutte mig inden i aften. Med mindre jeg ender med at bruge Helges forslag.

    Hvis jeg ender med at flytte stadet i aften, så fortæller jeg om resultatet senere i denne tråd.

    Venligst, Gregers

    #3393 Score: 1

    Christian Løcke
    Medlem
    3 pts

    Du kan roligt flytte bierne 50 m. Luk for bierne så de ikke flyver ud mens du flytter dem. Jeg har selv prøvet det et par gange, hvor det har været dårligt bivejr, jeg har sat en grangren op foran flyvehullet så de kan se der er nye omgivelser, når de flyver ud. Jeg tror ikke bierne kan huske stadets pladsering når de har siddet inde nogle få dage.

    This post has received 1 vote up.
    #3394 Score: 1

    Jørgen Bilstrup Vestergaard
    Medlem
    3 pts

    Hej Gregers.

    Jeg har udført din beskrevne manøvre, og jeg har også i nogle tilfælde brugt græs/grene som beskrevet. Men ellers flytter jeg en halv meter for hver gode flyvedag. Hvis der er åbent (fx over græsplæne), har jeg flyttet op til en meter eller mere. Hvis det er tæt på noget, som vil være pejlemærker for bierne, flytter jeg kun lidt. På nogle brædder/paller som gør det ud for “skinner”, er det let at flytte et lille nøk.

    Mvh Jørgen Vestergaard

    This post has received 1 vote up.
    #3395 Score: 1

    Hertzli v/ Per Hertz
    Medlem
    1 pt

    Ja, herligt, at når 3 biavlere er samlet, er der 5 meninger om, hvordan det skal gøres… 🙂

    Jeg har hørt, at man kan flytte dem en meter om dagen og dermed undgå fejlflyvninger. Med 20 meter er det 20 dage, som er mindre end 1½ måned.

    This post has received 1 vote up.
Viser 6 indlæg - 7 til 12 (af 16 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.