Flytning fra et tavlemål til et andet

FORUM FOR BIAVLERE Forums Praktisk biavl Flytning fra et tavlemål til et andet

This topic contains 3 svar, has 3 stemmer, and was last updated by  Lillian Frederiksen 4 years, 3 months siden.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #3921 Score: 0

    Jeg fik en bifamilie i sensommeren og jeg lovede, at jeg nok skulle levere udstyret tilbage.

    Men, men – hvordan flytter jeg bierne fra de kæmpestore Langstroth til lavnormal?

    Er fuldt klar over, at det ikke skal gøres lige nu – for koldt. Jeg vil dog gerne være lidt i forkant med evt. snedkeri, så jeg er klar¨, når temperaturen tillader det.

    Mvh Lillian

    #3922 Score: 0

    Ole Sam Nielsen
    Deltager
    35 pts

    Der findes ikke nogen her og nu god løsning, men en god dag i marts-april når det er ca. mindst 12 grader varmt, flyt bihuset et par meter væk, og stil det nye bihus op hvor bierne stod, tag og ryst bierne ned i det nye bihus, og så tag først yngeltavlerne en af gangen og læg dem ned på en pude eller lignende, skær ynglen og pollen ud så de passer til de nye rammer , bind vokset fast med noget tavletråd , viklet rundt om rammen, så fremdeles så mange rammer med yngel som muligt, sæt dem ned til bierne efterhånden de er færdig.

    #3923 Score: 0

    Irmgard Kolb
    Deltager
    3 pts

    Jeg har lavet en plade, udvendig mål passer på langstroht og et hul indvendig, så den passer med andet kassemål indvendig. Den sætter jeg imellem. Og husk dronningegitter. Så sætter jeg magasinerne ovenpå hinanden med pladen imellem. Da kan man flytte dronningen i det magasin, hun skal være i.

     

    #3956 Score: 0

    Tak for svar 😄

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.