Flytning af bier.

FORUM FOR BIAVLERE Forums Månedens arbejde Flytning af bier.

This topic contains 4 svar, has 2 stemmer, and was last updated by  Gunner Lund 7 years siden.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #1773 Score: 0

    Gunner Lund
    Deltager
    -5 pt

    Jeg skal flytte to bifamilie fra opstablingsstader til trugstader. Hvornår kan jeg flytte dem? På hvilken tidspunkt på døgnet er det bedst at flytte dem.

    Gunner

    #1777 Score: 0

    Palle Frejvald
    Deltager
    10 pts

    Hvis trugstaderne skal stå samme sted som opstablingsstaderne står lige nu, kan du blot flytte rammerne med bier over:
    Flyt opstablingskassen til side,
    sæt trugstadet på pladsen,
    flyt rammerne med påsidende bier, og fej kassen ren for bier ned i truget.

    De bier som havner i luften finder hurtigt hjem, selvom kassen er erstattet af trugstadet.

    Gør det når temperaturen kommer noget højere op end lige i øjeblikket, helst over 12-15 grader. Gør det gerne midt på dagen hvor temperaturen er højest.

    #1782 Score: 0

    Gunner Lund
    Deltager
    -5 pt

    Hej Palle

    Tak for svar.  Bier skal flyttes langt fra hvor de står i dag. Jeg gætter på at jeg godt kan bruge den metode du giver udtryk for i dit svar.

    Gunner

    #1783 Score: 0

    Palle Frejvald
    Deltager
    10 pts

    Hvis du skal hente et par kasser bier et andet sted, så kan du jo blot sætte dem der hvor trugstaderne skal stå. og flytte senere.

    Men du kan også blot kan hente bierne og flytte dem over.  Dem som havner i luften, har ikke andre steder at søge hen, så de søger ind i dine trugstader. Men det med temperaturen gælder stadig. Det er for koldt til den slags lige nu.

    #1785 Score: 0

    Gunner Lund
    Deltager
    -5 pt

    Tak for gode råd.

    Gunner

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.