Er honning honning

FORUM FOR BIAVLERE Forums Åben debat Er honning honning

This topic contains 1 svar, has 2 stemmer, and was last updated by  Bo Brebøl 4 years, 9 months siden.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #3549 Score: 0

    Ole Iversen
    Medlem
    2 pts

    Honning i tvivlsom kvalitet vil ødelægge vort ry.

    Googler man problematikken, er der mange husråd til at afgøre om honning er honning.

    Mange af mine kunder vil være helt sikre på at det er 100% ren honning, og indtil videre baserer mit salg sig på tillid.
    Jeg har forsøgt mig med at afprøve de råd der er optrykt i aviserne og på nettet for at se om de funker.
    Eksvis taget en gammel helt sikker ægte fodertavle og ladet “honning” dryppe af i et fad og lavet testen på dette og sammenlignet med samme test på ægte honning.

    Resultatet er nedslående. Testene virker ikke.🐝

    Så, kender du en 100% skudsikker metode, venligst del info med os andre.

    Det vil være fedt hvis man nemt og enkelt kan vise at det man sælger er ægte dansk honning

    Med insektvenlige hilsner
    ;O)e

    #3578 Score: 0

    Bo Brebøl
    Deltager
    6 pts

    Hvis du vil have et autoritativt udsagn om, at honningen ikke rummer andet sukker, end det bierne har samlet gennem planternes nektar, skal du bruge en omstændelig analyse fra et akkrediteret laboratorium. Det koster både tid og penge. Derfor er det kun relevant ved handel med større partier eller ved fælles markedsføring med stikprøvekontrol.

    Tillid kombineret med sporbarhed er udmærket. Det praktiseres blandt andet med Danmarks Biavlerforenings etiket.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.