Dronninger

This topic contains 1 svar, has 2 stemmer, and was last updated by  Irmgard Kolb 3 years, 9 months siden.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #4545 Score: 0

    Ingeburg Christensen
    Medlem
    1 pt

    Hej.

    25/6 troede jeg, at jeg havde 3 familier og 2 aflæggere, men træerne vokser ikke ind i himlen, så i dag har jeg 2 familier og 3 stader, hvor jeg ikke kan se tegn på yngel.

    24/6 prøvede jeg at lave en aflægger med en parret dronning, jeg havde købt, men jeg kan ikke se tegn på nogen dronning. Kan jeg rede bierne ved at sætte dem sammen med en anden aflægger med avis i mellem?

    En anden familie har været uden dronning længe, så 24/6 satte jeg en parret dronning til og der kan jeg heller ikke se tegn på yngel. Familien er på 4 kasser, men fylder nok 2-3, så jeg ved ikke om det kan gå at forene den med en anden familie.

    Jeg har ikke så mange stifttavler i de 2 stader hvor der er dronninger, at jeg synes jeg kan tage stjæle der fra.

    Nogle gode ideer?

    Hilsen Christian

    #4562 Score: 0

    Irmgard Kolb
    Deltager
    3 pts

    Er du nu helt sikker på, de ikke har nogen dronning? Måske har de sultet og dronningen er gået ud af æglægning? Er bierne ellers rolige, har de sikkert en dronning gående. Jeg ville lave vinterleje og fodre.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.