Biernes hemmelige liv

FORUM FOR BIAVLERE Forums Åben debat Biernes hemmelige liv

This topic contains 1 svar, has 2 stemmer, and was last updated by  Ejvind Jørgensen 7 years, 4 months siden.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #769 Score: 3

    Ole Sam Nielsen
    Deltager
    35 pts

    Det er,  som om bierne har et indbygget barometer, der fortæller dem, hvor når det bliver regn, og hvornår det bliver sol.

    De fleste biavlere kender vist  dette varsel:  Hvis der flyver flere bier ud, end der kommer hjem,  bliver det fint vejr de næste 20 minutter. Og modsat:  Hvis der kommer flere hjem, end der flyver ud, bliver det højst sandsynligt regn indenfor 20 minutter.

    Men det samme gør sig gældende over langt tid, f.eks. hvis bierne bygger celler og pudser celler om natten (det kan man høre), bliver det fint vejr den kommende dag. Omvendt: Hvis der er helt stille i bistadet om natten, bliver det regn næste dag.

    Jeg tror, at bierne har et indbygget  langtids- barometer, der fortæller dem om ikke alene den nærmeste fremtid, men om uger og måneder frem i tiden.

    Lige som planterne har et ”hemmeligt” liv, som mennesker endnu ikke har afkodet,  tror jeg, at bierne har et liv, som vi endnu ikke har lært at forstå.

    Hilsen Sam

    This post has received 3 votes up.
    #964 Score: -2

    Ejvind Jørgensen
    Deltager
    -2 pt

    Ole Sam Nielsen er inde på et meget vigtig og meget interessant emne, nemlig biernes hemmelige liv, som i dag ikke behøver ar være så hemmeligt, hvis man tager nutidens teknik til hjælp, at bierne kan læse den kosmiske stråling og indrette deres liv derefter, har man vist i mange år, lige som gartneren dagligt ser på sine planter,for at finde ud af, hvad behov har planten for hans hjælp, således kan vi også som biavler finde ud af, på hvilke betingelser og hvad behov har bierne for din hjælp.

    Næsten hele mit liv har jeg som gartner dagligt næsten time for time set på mine planter ved hjælp af nutidens teknik, for at kunne få et godt produkt, der kunne give mig et godt udbytte. Det samme gør jeg i dag med mine bier, faktisk kan jeg her ved PC en holde øje med hvad der sker inde i bistaderne,altså inde i bi familien eller kald det bi klyngen, men det er en længere historie, som du kan læse nærmere ved et klik på www. ejvindogebba.123hjemmeside.dk.

    This post has received 2 votes down.
Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.