Svar til: Fodring i det fri – hvorfor er det forbudt?

FORUM FOR BIAVLERE Forums Skadedyr og sygdomme Fodring i det fri – hvorfor er det forbudt? Svar til: Fodring i det fri – hvorfor er det forbudt?

#2135 Score: 0

Lars Mollerup-Degn
Deltager
1 pt

Tak for svar og kommentarer:

Henrik: Tak for gode refleksioner. Det kan i hvert fald være noget af forklaringen. Om det er videnskabeligt testet og dokumenteret, ved jeg ikke. Er der nogen der ved det?

Ivan: Interessante vinkler, som jeg også ville ønske, der var gjort mere videnskabelige forsøg og undersøgelser af. Og nej, ingen af ønsker jo at opfordre til at fodre i det fri, alene af den grund, at det er forbudt. Jeg er bare interesseret i den logiske forklaring på, hvorfor forbuddet er der, fordi jeg ikke umiddelbart synes, det er logisk og ikke har kunnet finde nogen dokumentation for, at det øger sygdomsspredning. Det virker lidt som om, det bare er en antagelse?

Palle: Ja, priserne er helt vildt gode! Og vi har jo også lyst til at hjælpe de vilde bier lidt på vej 😉 Nej, spøg til side. Jeg har bare i udlandet set fodring i det fri og tænkte, at visse tilfælde, kunne det være en enkel måde at supplere fodring på, f.eks. som drivfodring i foråret. Der synes jeg ofte, det er vanskeligt at vurdere, om de har brug for et lille ekstra skud foder, og ofte tager de ikke madpakken ned o.s.v. Men bare rolig, jeg ved godt, at det er forbudt!…