Svar til: Naturnationalparkerne i Danmark

FORUM FOR BIAVLERE Forums Åben debat Naturnationalparkerne i Danmark Svar til: Naturnationalparkerne i Danmark

#5476 Score: 0

Ole Sam Nielsen
Deltager
35 pts

Jeg forstår ikke hvorfor man ikke må holde bier i efterhånden store dele af Danmark, Jeg har spurt forskerne på Århus universitet om jeg kunde få oplyst hvor i Danmark de 6 arter af vilde bier lever Vikkejordbi, Orange-jordbi, Guldbuksebi,  Blåmunkeglansbi, Klokkeglansbi, Murergnavebi, og hvad for nogle blomster de flyverpå tilfælles med Honningbier og hvordan de ser ud, det vil de ikke oplyse, men henviser blot til litteraturen.

Jeg har forsøgt i litteraturen, men det vilde jo være meget nemmere hvis de såkaldte forskere havde oplyst om det.

Guldbuksebien er fundet på Samsø

Vikkejordbi er fundet og lever sydvest for Limfjorden ved Lemvig og Herfølge ved Køge

Orange Jordbi er fundet ved sydvest  for Limfjorden ved Lemvig og Ærø og Næstved

Blåmunkeglansbi  ikke oplyst

Klokkeglansbi  ikke oplyst men trækker mest på Blåklokker

Murergnavebi Ikke oplyst

Jeg forstår ikke at store områder af Danmark skal freder  for Honningbier , når det kun er nogle små lokale områder hvor de sjældne sårbare vilde bier findes.

Og jeg forstår slet ikke at de ”lærde forskere” slet ikke oplyser om hvor de findes og hvad for nogle blomster de flyver på og hvordan de ser ud