-
Jonas Vind startede emnet sælges: spande i forskellige størrelser i forummet Køb og salg 1 år, 4 måneder siden
har desværre ikke plads til alt udstyret herhjemme, så jeg sælger de her spande:
1 x 20 liters for 30kr.
1 x 25 liters med tappehane for 160 kr.
2 x 40 liters for 100 kr. per stykke.
de kan afhentes i gundsømagle, ved aftalt tidspunkt. selvom priserne er skrevet individuelt, ville det være bedst hvis det kan sælges samlet.
-
Ole Iversen svarede til emnet Kejserbusk – Virburnum Farreri i forummet Biplanter 1 år, 4 måneder siden
-
Ejnar Zacho Rath voted up to the topic Droneramme by Svend Grønlund 1 år, 4 måneder siden
-
Arne Kraglund startede emnet Kejserbusk – Virburnum Farreri i forummet Biplanter 1 år, 4 måneder siden
Hej
Vores nabo har en flittigt blomstrende kejserbusk, som er kendetegnet ved at blomstre allerede i december. Nogen, som ved om den er en nyttig pollenkilde? Den er ikke med på plantelisten i biplanter.dk
-
Gregers Nielsen voted up to the topic Droneramme by Svend Grønlund 1 år, 4 måneder siden
-
Svend Grønlund startede emnet Droneramme i forummet Praktisk biavl 1 år, 4 måneder siden
Jeg blokerer altid de yderste felter i droneramme med tape, når den sættes i stadet så snart vejret er til det i marts.
1 uge efter fjerner jeg tape fra felt tre og ugen efter fra felt et. Først derefter begynder jeg at skære voks, der derfor altid – når det går, som det skal – vil indeholde forseglet droneyngel.
Fordelen er, at byggea…[Læs mere]
-
Anna Krüger startede emnet Sælges: 2 trugstader. Rammemål 12 x 10 i forummet Køb og salg 1 år, 5 måneder siden
Staderne er hhv 2 og 4 år gamle. Der medfølger 2 magasiner i hver.
Pris: hhv 700 kr og 500kr.
Anna Krüger
Lykkegårdsvej 6
5492 Vissenbjerg
tlf: 29913622
E-mail: annakruger1709@gmail.com
-
Jørgen Pedersen startede emnet Sælges: Brugt biavlsudstyr i Norsk mål i forummet Køb og salg 1 år, 5 måneder siden
Salg af brugt biavlsmateriel – alt i Norsk mål
Styropor magasinkasser i god stand: 40 stk. Pris pr. stk.: 50 kr.
Styropor bund: 6 stk. Pris pr stk.: 50 kr.
Styropor låg: 9 stk. Pris pr. stk.: 50 kr.
Readan magasinkasser: 4 stk. Pris pr. stk.: 50 kr.
Readan bund: 1 stk. Pris: 50 kr.
Readan låg: 1 stk. Pris: 40 kr.
Clips (rustfrit mate…[Læs mere]
-
Kurt Forslund startede emnet Brugt udstyr sælges i forummet Køb og salg 1 år, 6 måneder siden
Grundet udviddelse ssælges følgende:
3 stk. drikkebeholdere a´kr. 10
8 stk. foderbakker 2 liter a´kr. 23
10 stk. bitømmer a´kr. 11
1 stk. rustfri rørespiral 75 cm. a´kr. 150
1 stk. tavleholder a´kr. 110
1 stk. skrællebakke a´kr. 250
1 stk. ilodnings apperat på plade 220v a´kr. 500
Alt prissat til halv pris af nyt
1 motorslynge ti…[Læs mere]
-
Kurt Forslund svarede til emnet Hjælp til pasning af et stade i Hellerup i forummet Åben debat 1 år, 6 måneder siden
Hej Horten,
Jeg er kyndig biavler og formand for Ama´r Bi
Hvad går aftalen ud på ??
Hilsen Kurt Forslund
-
Søren Wium-Andersen startede emnet Salg i forbindelse med ophør med biavl i forummet Køb og salg 1 år, 6 måneder siden
Rustfri, elektrisk 4 solds honningslynge med en diameter på 60 cm: 3.500 kr.
Rustfrie tappespande med låg og si: 45 liter 400 kroner, 80 liter 600 kroner.
5 ældre 12×10 Trugstader, ekstra høje, med plads 4 magasiner, i alt: 2000 kroner
5 Readan magasiner 12×10: 500 kroner
+ Diverse sier, magasin kasser, rammer, dronningegitre, røresnegl, parr…[Læs mere]
-
Lars Ammitzbøll svarede til emnet Parrekasetter i forummet Køb og salg 1 år, 6 måneder siden
Okay, desværre for langt fra Vejle, skulle du komme i nærheden, er du selvfølgelig velkommen til at tage dem med:)
Go’ jul 😃
-
Niels Brinck Møller svarede til emnet Parrekasetter i forummet Køb og salg 1 år, 6 måneder siden
Jeg bor på sjælland
vh niels
-
Lars Ammitzbøll svarede til emnet Hvepse i staderne i forummet Åben debat 1 år, 7 måneder siden
Indsnævring af flyvesprække til minimum, altså cirka 1 cm., overvej at flytte dem. Sæt ølfælder op.
Familier der har været plaget i længere tid, klarer den måske i første omgang, men risikerer at dø hen i efteråret/vinteren pga. den stress, de har været udsat for.
-
Lars Ammitzbøll svarede til emnet Parrekasetter i forummet Køb og salg 1 år, 7 måneder siden
Hej Niels
Jeg vil gerne aftage dine parringskassetter. Men hvor bor du? Jeg bor i Vejle.
Venlig hilsen
Lars Ammitzbøll
-
Carsten Sørensen-Lindorf startede emnet Skraldebakke i forummet Køb og salg 1 år, 7 måneder siden
God, og brugt skraldebakke sælges for 350 kr
Afh Grevinge eller Holbæk
Carsten Sørensen-Lindorf
mail carsebia@mail.dk eller mobil 30611777
-
Gitte Engelsholm svarede til emnet Hvepse i staderne i forummet Åben debat 1 år, 7 måneder siden
Jeg er ikke enig med Martin Lesak, at det kun er svage familier.
Vi mistede den stærkeste af vores faniluer, som vi netop havde høstet store mængder honning fra.
Men der var fejlagtigt fuld flyvesprække, 2 kasser og masser af vinterfoder.
-
Helge Andersen svarede til emnet Hvepse i staderne i forummet Åben debat 1 år, 7 måneder siden
Jeg har mistet 4 familier under vinterfodringen. Der vat intet tilbage i rammerne, de var som slikket rene og tørre.
Det er ud af 5 familier
Der er kun et at gøre starte op igen til foråret og håbe på det bedste.
mvh
Helge A
-
Martin Lesak svarede til emnet Hvepse i staderne i forummet Åben debat 1 år, 7 måneder siden
Hvepsene kan kun overmande en bifamilie hvis den er svag eller syg. En velfungerende familie kan til hver tid forsvare sig.
mvh Martin -
Jesper Berthing startede emnet Bi blade i forummet Åben debat 1 år, 7 måneder siden
I år har jeg igennem Danmarks Biavlerforening abonnement på det norske biblad. Det synes jeg var rigtig godt.
Men næste år vil jeg gerne prøve noget nyt.
Har kigget på “Deutches Bienen Journal”, kan lige nu fås til 320 kroner for blad og elektronisk adgang: https://shop.bienenjournal.de/Abo-2024Nogle som kan anbefale et godt bi blad, man kunne…[Læs mere]
- Hent mere
